Premiärfiske

Premiären avklarad även för mig –

Efter lunch packade jag fiskeprylarna och begav mig ut till en välkänd sträcka på västkusten. Såg inga andra fiskare på plats förrän efter en timme då Jeppe och Richard hade kommit. Vind från Sydväst och något färgat vatten innebar att jag valde köra med en lite större och mer färgade flugor än vad jag normalt fiskar med… Får ett påslag men känner inget i nästa kast, byter fluga till en liten brun ‘Borstmask‘ och får 2 små blanka havsöringar direkt efter varandra. Bommar ytterligare någon innan det blir ett nytt flugbyte till en ‘Pattegris‘ som levererar ytterligare en fisk. Strax innan solen går ner över Danmark så bommar Jeppe sin chans för dagen när en fisk tar flugan precis efter den slagit ner i vattnet. Även Richard återutsätter en liten blank havsöring.

En bra start på säsongen och en trevlig eftermiddag med grabbarna!

Image

Image

Image

 

// Robban

Lämna en kommentar