Bom & inte bom i dimman..

Som fd luttrad, skånsk östkustfiskare så är jag ganska van att gå bom. Inte sällan, utan ganska ofta. Igår gick jag bom även här i väst, men efter fem raka turer med fisk så var det väl på tiden antar jag. Förhållandena var väl iofs inte de bästa, lite svag frånlandsvind, lågt och klart vatten. Dessutom var jag inte ute särskilt länge. Jag måste ju få skylla på något…

Idag var det nya tag. Jag körde till ett närliggande ställe. När jag kom fram så såg jag inte havet…eller ja, i alla fall väldigt knappt. Jag kunde se att vattnet var lågt och att stället inte såg vidare inbjudande ut. Jag riggade inte prylarna, utan körde istället vidare till nästa spot. Det ställe som jag ratade först igår, fick en ny chans idag. Förhållandena var nu ändrade, nu var det istället en svag pålandsvind, iofs var det ganska klart i vattnet och dessutom var det en aning lågt när jag vadade ut, men det låg en tät grå dimma över stället. Det kändes ok, här skulle det nog kunna finnas lite fisk.

För att göra en lång och dryg historia lite kortare så fick jag faktiskt fisk idag. Eller rättare sagt två. Den första klev väl på efter timme, den andra kanske 20 minuter senare. Jag tappade dessutom en och hade en följare. Det var ingen jättelång tur, men ibland räcker de alldeles tillräckligt. Fiskarna var nr 14 & 15 för året, så man ska absolut inte klaga. I´m back in business…och snart kommer kylan. Jippie..

Lämna en kommentar