Change of plans…

Vi va ordentligt peppade på morgonen när vi vaknade, det var ju dags att att dra ut med Bonefish Bradley igen, han gick med på att köra ner till södra delen av ön så det kändes riktigt intressant. Tyvärr vaknade vi upp till stålgrå himmel och hård vind…

Efter överläggning med Bradley gjordes det klart att vi skulle hålla oss hemmavid istället, fanns ingen anledning att köra så långt under så här tråkiga förhållanden. Inte mycket att göra mer än att gilla läget, vi är ju trots allt på Andros, man kan ha det sämre…

Allt blir lite speciellt den här dagen, på grund av olika anledningar slutar det med att vi alla fyra hänger med i båten. Vi kör ut till ett helt fantastiskt häftigt flatsområde, och gigantiskt! Vi håller oss och fiskar på samma område under hela dagen, ofattbara ytor av top notch bonefish grounds helt enkelt!

IMG_3318

Som sagt, en stålgrå himmel och rätt hård vind gör att det blir svårt att se fisk, åtminstone på avstånd. Vi skrämmer en hel del fisk tidigt på morgonen när dom kommer allt för nära utan att vi såg dom, eller, vi såg dom först när det var för sent…

Med stigande tide så känns det ändå rätt bra, det kommer in mer och mer fisk hela tiden, och tillslut lyckas jag kroka en fisk, knappt två meter framför mig! Jag ser den komma emot mig och jag får verkligen krypa ihop och ner mot vattenytan för att den inte ska se mig, lyckligtvis gör den inte det utan har fullt fokus på flugan framför nosen på den! En bra start på dagen trots allt!

Det tar inte lång tid innan jag har ett stim på runt 6-7 fiskar som kommer emot mig, samma historia, jag lägger ner flugan 2 meter framför dom och börjar ta hem när dom är i närheten, det tar inte många sekunder innan en klipper flugan och sätter iväg! Behöver jag säga att det gick undan? Jag gör det ändå, det gick undan!

?????????????

Sen blir det inte mycket mer vettigt fiske för min del på HELA dagen…fick nog inte mer än en hyfsad chans på fisk igen och den fukka jag upp…

Men jag var ju inte ensam som tur var, vi fick alla fisk idag vilket känns jäkligt skoj!

Molnen sprack så småningom upp så det blev en riktigt bra dag, kanske kanske att det hade kunnat blåsa lite mindre, men återigen, vi är ju på Bahamas…

Andreas blev kisarna kis idag som fick sex…ja asså sex fiskar…tror jag han menade när han sa det iallafall…? Rille två och Tony två, en bra dag helt enkelt!

IMG_3314 - Kopia

Flatsen bara fortsatte och fortsatte…och fortsatte…

IMG_3327                         IMG_3322

//Patrik

Lämna en kommentar